Myynti luokan auton hinta?

Aloittaja Tavikainen, 13.03.22 - klo:11:10

« edellinen - seuraava »

Masa

Kyllähän se 650e alkaa olla liian vähäinen hinta nykytarpeilla. Suurin osa 650e hinnan kannattajista taitaa olla kuitenkin niitä ketkä kisoista ostelee eivätkä ite uusia autoja lajiin juurikaan rakenna,niin tekisivät itekkiin sinne uutta kalustoa edes pari vuoteen.esim iisalmessa pelkkä kaaritus +400e ja siihen vielä putket päälle ~150 eli pelkkä kaaritus maksaa lähelle 600e, jos niistä ei itse saa tehtyä tarpeeksi hyviä.siihen kaikki muut kulut päälle.halpoja aihioitakaan ei ole tarjolla kun romikset  maksaa lähes 200e /tonnille niin suurin osa netin tarjonnasta menee heti kierrätykseen.mielipide hinnasta 750e-850 nykykustannuksilla myyntiluokkiin..

Tavikainen

Tehdäänkö jälkipyykkiä osioon äänestys hinnasta?
Sinne pääsee kuljettajat, jos superin kuskit eivät turhaan äänestäisi ...
Jani Tavikainen
Rokkiralli Ry:n Puheenjohtaja
Kukko Racing

tonsba


Joni tuominen

Kyllähän ennakko äänestys kannattaa pitää ja sitten kunnon äänestys kauden kesäkisoissa  saisi myyntiluokan kuskit jättää äänensä ja tietenkin merkataan ylös äänensä antaneet . Kauden päätteeksi sitten lasketaan äänet.

Itse näen hinnan noston aiheellisena.650€->850€

Hinnan nosto ei pois sulje niitä jotka saa sen auton tehtyä halvemmalla/niitä jotka ajavat satunnaisia kisoja,kaikki pääsevät harrastamaan ja annetaan pelivaraa kokokauden/pisteistä ajaville kuskeille kun välillä se arpaonni ei suosi niin sittenhän se kilpuri aihio etitään vaikka"väkisisin" että pääsee kilpaa ajamaan ja madalletaan kynnystä tehdä/tuoda kisoihin niitä uusia autoja.Aihioitten hinnat nousee ja materiaalien hinnat mistä se uusiauto pitäisi tehdä.

Tavikainen

Olisiko se hinnan nosto esim. 850€ se oikea ratkaisu joka luokaan tähän ongelmaan?
Ihan sen takia haluaisin keskustelua täällä tai fb ryhmässä, jos päästäisiin hyvään yhteis ymmärrykseen täällä,
niin ei sen takia tarvitsisi pitää sääntökokousta joska viime syksynä kysyin onko jotain muutos ehdotuksi ja ei ollut
sellaista jonka takia pitäisi sääntökokous pitää.

Osa tuolla keskusteluissa on ollut hinnan nostoa vastaan.

Mut nytten jos hinta nousee niin niistä vanhoista autoista ruetaan seuraamaan pohjan kuntoa ja miten kaaret ja penkki ovat kiinni.

Mutta tehkää niitä ehdotuksia, ratkaistaan se asia täällä vaikka ?
Jani Tavikainen
Rokkiralli Ry:n Puheenjohtaja
Kukko Racing

Joona Soukka

Oisha se hinnan nosto toisaalta iha hyvä mut sitte taas se kutakuinki vakioautoilla pärjäämine on melkee mahotonta.

Lilja-A

Niitä kaarien, penkin ja vöiden kiinnityksiä voisi tarkemmin katsoa, nousee hinta tai ei.

Joni tuominen

Teenpäs tässä villin ehdotuksen, joka olisi kompromissi auton rakentajille ja auton ostajille. Uuden auton rakentaja saa autolleen ns. uusi-statuksen ja uusi-statuksella olevan auton hinta on vaikkapa 850 euroa. Kun tämä auto on mennyt kaupaksi, poistuu tämä status ja auto siirtyy normaaliin 650 euron myyntihintaan.

Auton ensikatsastuksessa tarkistetaan ettei vanhaa autoa ole tuotu uudella katsastuskortilla kisoihin ja katsastus asettaa tämän uusi-statuksen autolle jos edellytykset täyttyvät. Mikäli epäilyksiä on että auto ei ole uusi, on kuljettajalla (rakentajalla) todistusvelvoite auton statuksesta ja jos sitä ei voida todistaa, on auton myyntihinta 650€.

Muutos lisäisi rakentajien intoa ja kisoihin saataisiin uutta kalustoa kuitenkin hintatason säilyessä käytännössä lähes nykyisellään.     Tälläinen ehdotus on esitetty   myös ja ei kuulosta huonolta minusta.

Tavikainen

Lainaus käyttäjältä: Joni tuominen - 14.04.22 - klo:08:51
Teenpäs tässä villin ehdotuksen, joka olisi kompromissi auton rakentajille ja auton ostajille. Uuden auton rakentaja saa autolleen ns. uusi-statuksen ja uusi-statuksella olevan auton hinta on vaikkapa 850 euroa. Kun tämä auto on mennyt kaupaksi, poistuu tämä status ja auto siirtyy normaaliin 650 euron myyntihintaan.

Auton ensikatsastuksessa tarkistetaan ettei vanhaa autoa ole tuotu uudella katsastuskortilla kisoihin ja katsastus asettaa tämän uusi-statuksen autolle jos edellytykset täyttyvät. Mikäli epäilyksiä on että auto ei ole uusi, on kuljettajalla (rakentajalla) todistusvelvoite auton statuksesta ja jos sitä ei voida todistaa, on auton myyntihinta 650€.

Muutos lisäisi rakentajien intoa ja kisoihin saataisiin uutta kalustoa kuitenkin hintatason säilyessä käytännössä lähes nykyisellään.     Tälläinen ehdotus on esitetty   myös ja ei kuulosta huonolta minusta.

Ei yhtään hullumpi ajatus. Mitäs toiset kuljettajat ovat mieltä ehdotuksesta?
Jani Tavikainen
Rokkiralli Ry:n Puheenjohtaja
Kukko Racing

tonsba


Aleksi_Lilja

Ideana hyvä jopa meikäläisen korvaan joka vastustaa kaikkia lajin "lisäkustannuksia"
Tällä systeemillä vaan tehtävä tarkat säännöt asiaan liittyen ettei hirveitä porsaanreikiä ynm jäisi.
Mm.
Onko tälle uuden auton statukselle jokin aikaraja vai yksinkertaisesti kun auto on jollain muulla kun rakentajalla? Jos auton myy suorilla, meneekö uuden auton status? Jos auto on kolhittu vaikka jokkiksessa ja se ekaa kertaa tuodaan rokkiralliin, onko tämä uusi auto vai ei? Mielestäni jos lajiin halutaan vain uusia autoja tällä niin eikös se silloin ole? Millä autot merkataan, että kisapäivän aikana myös ostelijoille on selkeää mitkä autot ovat 850€ ja mitkä 650€ autoja?
Oliko tarpeeksi tarkennuksia  ;D
V20 & S31

Tavikainen

Tässä on tarkoitus se, että auto on uusi ja se on kilpailematon. Muista luokista tai lajeista tullut kori ei ole kilpailematon.
Katsastuskorttiin merkintä esim. se 850€ ja myyntitilanteessa ostajan oltava tarkkana kun katsoo myytävien listaa mikä
on esim. 850€ ja 650€ auto.

? ? ? ?

Kommettia kehiin tai järkeviä ehdotuksi.

Muuten hintaan ei tehdä muutoksia.
Jani Tavikainen
Rokkiralli Ry:n Puheenjohtaja
Kukko Racing

Sisu

Mielestäni idea näin toteutetusta uuden auton hinnoittelusta on varsin hyvä. Se että mikä on uusi auto jos se tuodaan muusta luokasta on tietty tavallaan vähän hankala. Jos on jo selvästi kilpailtu ja kolhittu niin eihän se silloin tietty ole uusi, mutta jos tulee esim. jollain rallista siirtyvällä siistillä Starletilla tai eskortilla niin kyllähän sille pitäisi saada uuden hinnoittelu. Tosin on sitten vähän hankala yhtälö, mutta täytyy katsastuksesta kysyä sitten vaikka "ennakkopäätös" asiaan ennen auton saattamista rokkiralli areenalle. Uuden hinnan omaavan auton merkitseminen nyt sinällään ei liene iso ongelma, pistää ikkunaan ja korttiin numeron perään pienen U kirjaimen. Sehän sitten poistuu kun auto menee kaupaksi ja sille tulee uusi numero.

Aleksi_Lilja

Sisun ehdotus tuosta U:sta voisi toimia.
Mutta tosiaan tää uuden auton termi pitäisi sitten jotenkin kiveen hakata ja olla kaikille sama..
Puhutaan kuitenkin myyntiluokan kasoista niin onko sillä väliä onko sillä jossain kyläkisoissa ajettu ja se uitetaan rokkiin eikä siihen ole vielä rokkikorttia jolloin se olisi minusta uusi auto lajiin.
Itsellä ollut ainakin ideana tulevia projekteja jossain testata mm ennen kaaritusta tekeekö pulkalla mitään niin sitten tätä ruttua saanutta ei hyväksytäkään "uudeksi autoksi"  :o
Kuitenkaan autot ei ole supereita niin ei niiden suoriakaan tarvitse varmaan olla ollakseen uusia.
Ja mikäli uuden auton ja 850€ myyntihinnan leima pysyy niin kauan kuin auto vaihtaa omistajaa, niin katsastuskortteihin rakentajaksi kuljettaja eikä koko tiimi(?) Ja samalla autolla ajavat / jos samalla autolla ajetaan tiimin kesken?
Tähän juttuun täytyy miettiä niin monelta kantilta asiat, että olisiko viisainta ottaa tämä sääntö kunnolla pohdittuna ja säänneltynä vasta vuoden vaihtuessa voimaan?
V20 & S31

sepnu

Voisko toi 850 hinta koskea esin 3 ekaa kisaa jaq sen jälkeen  putois takasin 650
Hint 850 koskisi  ainoastaan auton rakentajan numerolla ajavaa kuljettajaa +L+J
Katsastushenkilöltä pyydettäs lupa laittaa u status autoon  Jos olis epäselviä tilanteita kilpailun johtaja / tuomarit tekis yhdessä päätöksen
Jos tulis huijauksia ko kuljettaja ei saisi enään milloinkaan koskaan ikinä 850 statusta