Myynti luokan auton hinta?

Aloittaja Tavikainen, 13.03.22 - klo:11:10

« edellinen - seuraava »

Tavikainen

Otetaan alustavaa keskustelua myynti luokan auton hinnasta.

-Mikä pitäisi olla auton hinta?

-Millä saataasiin uusia autoja myyntiluokkaan?


Tästä aiheesta keskustelua ja asiallista sellaista. Keskustelua täällä tai Fb Rokkiralli ryhmässä.
Jos keskustelu karkaa tai on loukkaavaa, niin ylläpito poistaa viestisi.
Jani Tavikainen
Rokkiralli Ry:n Puheenjohtaja
Kukko Racing

Jasli


jolkkonen

Juu hintaa ei kannata muuttaa... Ei ne autot sillä parane et sitä nostetaan, samalla hinnalla viel pari vuotta👌🏼 jos joku haluaa niihin tuhlata monia satoja tai tonni kaupalla se on oma asia ja ne on kaikille myynnissä kisoissa jos sitä hintaa nostetaan ei se siihen koriin mene et saatas parempia rasseja radalle...meillä ainakin ollu tapana hitsata osto autoja kasaan (osa ollu paskoja)et niillä viittii ees ajaa ettei leiki hengellään...

Roope

Hinta sais pysyä samana . Ensimmäinen kisa minkä uueella autolla ajais vois olla ettei ois myyntivelvollinen. Sillon sais sen 2 kisaa ainakin itte ajaa. Vois merkata numeron yhteyteen jonkun lisä kirjaimen tms josta tunnistais sitten että se ei ole myynnissä. Ja kertaalleen myyntiluokkaan katsastettua autoa ei sais enää superiin nii ei sinne siirtys hyvät korit.

Lintti

Hinta samana ja niinkuin tuo roope sanoi niin hyvä olisi että eka kisa olis missä autoa ei tarvitse myydä. Mutta tämä taas voi tuoda sen että sinne tullaan jokkisautoja testaileen ja sillä voitetaan ja sitten viedään pois. Eli siihenkin pitäisi sitten saada joku että autolla ajettaisiin jatkossakin

ss-racing

800€  koska materiaalien hinnat noussut. Voisi vähentää näitä huvikseen ostettuja autoja mitkä mätänee latojen taakse
Uusien autojen tuojia voisi tukea ilmaisella ilmottautumis maksulla.

Aleksi_Lilja

Hinta saisi mielestäni pysyä samana. Syynä se, että mielestäni suurinosa jotka tästä hinnasta on porissut aiemmin ajelee aika hyvin pelkkää a-fin niillä laitteilla..
En oikeastaan ole kuullut hinnan nosto vaatimuksia keltään jotka ajelee vaikka silloin tällöin ja ei pääse sillä halvemmalla autolla pytty finaaleihin.
Eikö tämä laji ainakin joskus ollut mukava harrastus joka päästi 15 vuotta täyttäneen mopopojan ajamaan kilpaa pienellä budjetilla kun jokkis ei tullut kuuloonkaan. Autoksi riitti 
se leimalta pompannut kauppakassi? Eipä vaan riitä enään.
Ymmärrän että tuo hinta ei riitä rakentamaan voitto autoa, mutta eikö vähän kusta köyhempien ja vaikka nuorempien nykyisten ja tulevien harrastajien linssiin sillä että sillä vanhalla peltoautolla ei enää tee yhtään mitään.
Jos hintaa nostetaan, sitä nostetaan hyvin äkkiä uudelleen.. Myyntihinnan nosto tarkoittaa vain vielä järeämpää kalustoa "pistemiehille" ja ero kasvaa koko ajan tähän perus jamppaan joka vaan haluaisi ajaa kilpaa leimalta pompanneella peltikasalla..
Uuden auton rakennukseen saisi olla jokin porkkana juu ehdottomasti samaa mieltä. Myyntisuoja ei omalla näkemyksellä toimi sillä ei ketään pystytä millään paperilla velvoittamaan tuomaan se auto uudelleen viivalle myytäviin..
Ennemmin joki rahallinen helpotus vaikka osallistumismaksun muodossa yhteen kahteen kisaan tai suoja arpoja xmäärä ilmaiseksi? Sehän ei periaatteessa järjestäjälle maksaisi mitään.
V20 & S31

Joni tuominen

Minusta  myynti hinta pitäisi nousta. Aihiot vähenee ja auton rakennus kustannukset nousee. Minusta sopiva myynti hinta olisi 850€ . Hinta jäädytettäisiin seuraavaksi 3 v. Tämä hinnan korotushan ei sulje niitä pois jotka saa sen auton tehtyä halvemmalla.

pinkkikukko

Pidetään hinta samana. Auton jolla pystyy osallistumaan kisoihin pystyy rakentamaan 650€ kun tekee kaikki itse. Kardaaniin voi tehdä tiukkaa mutta kyttäilemällä kyllä joku aihio löytyy. Vetariin on ollut melkein viikottain kaupan ihan fiinaali aihioita 200-400€ katit paikallaan jolloin aihiolle ei jää enää juurikaan hintaa. Hinnan nostoa ei voi ainakaan perustella kilpailullisilla perusteilla kosta tilastoja katsellessa kausi -21 näyttää tasaisimmalta vuosiin. Jos haluaa ajaa paremmalla/kalliimmalla autolla voi siirtyä jokkisracen puolelle, sieltä löytyy 1000/1600€ myynti luokat. Pidetään kiinni rokkirallin perus ajatuksesta että liikennekäytöstä poistuneeseen autoon heitetään kaaret sisään ja ruvetaan pitämään hauskaa

suaz

jep, ei ainakaan nosteta hintaa. tuo 650 on ok hinta ja jos muutospaineita on ni sitten ennemmin alaspäin
V87 K31

Jürgen

#10
Lueskeltuani näitä viestejä, tulee vähän mieleen sellainen ajatus, pelätään että sitä hintaa oltaisiin hetikohta taas nostamassa  :o  No eihän sitä ole nyttenkään vuosikausiin nostettu, viimeinen nosto johtui osin siitä että tankki piti jatkossa jättää autoon.

Varsinkin uusien kardaaniaihioiden löytäminen edullisesti alkaa olla melko haastavaa, ellei jopa mahdotonta.
No toki jonkun konevikaisen romun voi saada muttei siinä ole taas mitään järkeä jos joutuu hankkimaan ekana ehjän koneen.
Vetariaihioiden kohdalla on toki helpompaa, mutta ne parinsadan autot joissa on katti kiinni menevät nopeasti romu-ukoille koska he etsivät aktiivisesti romutettavia kohteita, koska romun hinta on tällä hetkellä nousussa.

Se että auton hinnaksi päätettäisi esimerkiksi 850€ ei tarkoita sitä että sinun pitäisi tuhlata sitä rahaa koko 850€ edestä vaan sen saa tehdä edullisemminkin tai saat tuhlata vaikka tonnin sen tekemiseen. Saman hinnan kuitenkin saat myydessä ja samalla hinnalla saat ostettua uuden kilpurin kisoista. (jos arpa suosii)

Se ekan kisan myyntivelvoitteen poisto saattaa juuri aiheuttaa sen Lintin kertoman ilmiön, joten sen unohtaisin ihan tyystin.
Tällä hetkellä suuntaus on sellainen että porukka vaan ostaa autoja eikä ketään juuri kiinnosta tehdä uusia kilpureita. Siihen haetaan sillä hinnan nostolla korjausta.

Puhe siitä että hinnan nostaminen menisi suoraan konehuoneeseen on mielestäni liioittelua koska kärkinimet pistää sen joka tapauksessa vaikkei hinta nousisikaan, mutta tekisivät sentään uusia autoja.

Jos sitten pistettäisi tuo hinnan nosto puoliksi ja mietittäisi vaikkapa 750€ myyntihintaa...

Lainaus käyttäjältä: Aleksi_Lilja - 14.03.22 - klo:12:22
Ennemmin joki rahallinen helpotus vaikka osallistumismaksun muodossa yhteen kahteen kisaan tai suoja arpoja xmäärä ilmaiseksi? Sehän ei periaatteessa järjestäjälle maksaisi mitään.

Itseasiassa se maksaa juurikin kisan järjestäjälle puuttuvan osallistumismaksun tai puuttuvan summan myydyistä arvoista.
Kuljettaja S48

Aleksi_Lilja

Lainaus käyttäjältä: Jürgen - 14.03.22 - klo:20:59

Lainaus käyttäjältä: Aleksi_Lilja - 14.03.22 - klo:12:22
Ennemmin joki rahallinen helpotus vaikka osallistumismaksun muodossa yhteen kahteen kisaan tai suoja arpoja xmäärä ilmaiseksi? Sehän ei periaatteessa järjestäjälle maksaisi mitään.

Itseasiassa se maksaa juurikin kisan järjestäjälle puuttuvan osallistumismaksun tai puuttuvan summan myydyistä arvoista.


Joo osallistumismaksu maksaa järjestäjälle / ry:lle.
Mutta eikai nuo ilmaiset arvat tavallaan mitään maksa kun niillä vajailla arpa "kiekoilla" ei käsittääkseni voi mitään tehdä ja onko yhdessäkään kisassa käynyt niin että on pitänyt myydä ei oota? Silloinhan se on lähes ilmaista. Kiekko taitaa tokmannilla maksaa jonkun vitosen verran.
Jos arpoja olisi vaikka aina vain 200kpl jaossa ja ne menisi useammassakin kisassa loppuun ja näistä jaeltaisiin ilmais arpoja että jollekin ryhmälle joutuu myymään ei oota, silloin ne arvat maksaa jörkestäjälle kun et voi niitä myydä rahalla. Mutta jos arpoja on vaikka 300kpl ja niitä ostetaan 250kpl se 50kpl jää yli mikä on sen muutaman euroa kaupassa. Jos tästä vaikka 5 arpaa annettaisiin ilmaiseksi suojaamiseen, harrastaja säästää 100€ ja järjestäjä / ry häviää rahallisesti muutaman kymmentä senttiä.
V20 & S31

Jürgen

#12
Lainaus käyttäjältä: Aleksi_Lilja - 14.03.22 - klo:22:20
Lainaus käyttäjältä: Jürgen - 14.03.22 - klo:20:59

Lainaus käyttäjältä: Aleksi_Lilja - 14.03.22 - klo:12:22
Ennemmin joki rahallinen helpotus vaikka osallistumismaksun muodossa yhteen kahteen kisaan tai suoja arpoja xmäärä ilmaiseksi? Sehän ei periaatteessa järjestäjälle maksaisi mitään.

Itseasiassa se maksaa juurikin kisan järjestäjälle puuttuvan osallistumismaksun tai puuttuvan summan myydyistä arvoista.


Joo osallistumismaksu maksaa järjestäjälle / ry:lle.
Mutta eikai nuo ilmaiset arvat tavallaan mitään maksa kun niillä vajailla arpa "kiekoilla" ei käsittääkseni voi mitään tehdä ja onko yhdessäkään kisassa käynyt niin että on pitänyt myydä ei oota? Silloinhan se on lähes ilmaista. Kiekko taitaa tokmannilla maksaa jonkun vitosen verran.
Jos arpoja olisi vaikka aina vain 200kpl jaossa ja ne menisi useammassakin kisassa loppuun ja näistä jaeltaisiin ilmais arpoja että jollekin ryhmälle joutuu myymään ei oota, silloin ne arvat maksaa jörkestäjälle kun et voi niitä myydä rahalla. Mutta jos arpoja on vaikka 300kpl ja niitä ostetaan 250kpl se 50kpl jää yli mikä on sen muutaman euroa kaupassa. Jos tästä vaikka 5 arpaa annettaisiin ilmaiseksi suojaamiseen, harrastaja säästää 100€ ja järjestäjä / ry häviää rahallisesti muutaman kymmentä senttiä.

Se 5 arpaa on satasen tappio arpojen myynnistä/uudenauton tuonut kuski. Kauden alussa = talvikisoissa voi tulla useampi uusi auto ja osallistujia on kuitenkin vähän verrattuna kesäkisoihin. Tämä on kisan järjestäjälle aika ikävä tulonmenetys jos arpamyynnistä jää puuttumaan vaikka tonni...
Kyse siis ei ole arpojen hinnasta jonka järjestäjä on joutunut maksamaan vaan siitä summasta joka järjestäjältä jää saamatta.


Kuljettaja S48

Aleksi_Lilja

Niin joo maksaa ne ilmaiset arvat järjestäjälle jos ajatellaan niin että se uuden auton tuoja ostaisi sen 5 arpaa suojatakseen auton vrt saisi ne ilmaiseksi. Nyt ymmärrän pointin  ::)
Ilmaista porkkanaa uudelle autolle ei kyllä taida olla  :-X
V20 & S31

joti69

Myyntihinta 850€ niin saa edes tarpeiden hinnan pois jos joutuu myymään. Ja sehän tuo uusia autoja radalle kun täällä tuntuu niitä ilmaiseksi rakentavia seppiä olevan keskustelemassa. Ette sitten ole kaverin autoa heti ekassa kisassa pois ostamassa. Samallahan se nostaa jo kisakäytössä olevien arvoa 200€, luulis monelle kelpaavan jos haluaa luopua autostaan ja rakentaa sitten sen halvemman version.  Junnuluokassa ajetaan jo nyt ilman osallistumismaksua, ilmainen osallistuminen junnuihin ei ole porkkana rakentaa uutta.

Nyt on kannattavampaa ostaa pari arpaa ja ostaa valmis auto 650€ kuin rakentaa itse ja tehdä 20 - 40 tuntia töitä, (jos haluaa siistin työn jäljen). Kaikki hinnat on yhteiskunnassa nousseet ja noista halpisaihioista on jo katit riisuttu valmiiksi, niistä mitään saa takaisinpäin.
Juuri junnuluokkaan tehtiin auto: 200€ maksava raato, auton nouto (polttoainekulut), putket ja pellit, hitsaustarvikkeet, jarrupalat ja muuta pientä hilkettä. Eipä jäänyt alle 650€ mitä maksoi.