Keula asiaa

Aloittaja Tavikainen, 26.02.17 - klo:16:10

« edellinen - seuraava »

tomipöö

jos ja kun esim. tarun mazdan keula tarvitaan muuttaa niin tuleeko sääntöjen mukainen tällätavalla:
- runkoaisojen väliin 20x50x2mm tai vast. ympärysmitta.
-lukkopellin tilalle sama tai vast.ymp.mitta.
-syylärin eteen verkko 1,5mm ja loput 1,5mm pellillä tai oma puskuri paikalleen ilman alkuperäistä palkkia.

salo

ihan selkeästihän tuo sääntö on kijattu.

tonsba

#47
Ei kai mazdoissa tuo puskurin palkki ole liian leveä? Tai jos on nii on se kumma jos sääntö muuttuu ettei alkuperäistä puskuria saa jättää, onhan siinä kuitenki muovi päällä

tomipöö

ja kertokaa te viisaammat miks noita runkoaisojen päitä pitäs jatkaa..äkkisistään tulis mieleen vaan se et saatas matkaa pellityksestä syyläriin joka taas antaa pelivaraa ajotyylille.

Black Pete

Esimerkiksi mun mersu. Moottori ei mahdu konehuoneeseen ja isompi homma siirtää tekniikka taakse 😀
Rämä Racing

Jürgen

Lainaus käyttäjältä: tomipöö - 01.03.17 - klo:14:30
ja kertokaa te viisaammat miks noita runkoaisojen päitä pitäs jatkaa..äkkisistään tulis mieleen vaan se et saatas matkaa pellityksestä syyläriin joka taas antaa pelivaraa ajotyylille.

Siksi että joissain autoissa ne runkoaisat päättyvät sinne konehuoneeseen, niiden jatkeena on sitten jokin peltihässäkkä johon puskuri kiinnitetään.
Käyppä vaikka kurkkaamassa sinne Tarun Mazdan konehuoneeseen, huomaat samalla ettei siinä muovipuskurissa taida edes olla mitään törmäyspalkkia vakiona.
Kuljettaja S48

pirhonen

Pete ei mulle Oo vielä vastaan tullu autoa .mis  kone ei konehuoneeseen Oo mahtunut 😂😂😂😂

Black Pete

Mul onki iiiso moottori ja pitkä 😂
Rämä Racing

tero84

Sanokaapa olenko ymmärtänyt tuon uuden keula säännön oikein. Meillä on ensi kesäksi tulossa myyntiluokkaan 240 volvo. Lampunreijät on hitsattu umpeen alle 1.5mm pellillä mikä pitäisi siis olla ok mutta puskuristako pitäisi ottaa irti alkuperäinen törmäys palkki tuon säännön mukaan. Tämän jälkeen puskurin muovin voi kiinnittää takaisin alkuperäisiin runkoaisan jatkeisiin olenko ymmärtänyt asian oikein.

Jürgen

Äläpä Tero ota vielä mitään pois...
Kuljettaja S48

Mici

Mä jätän keulan originaaliks
Ehkä ajan ehkä en

tero84

No en ota vielä mut koittakaa nyt saada järkevät ja turvalliset säännöt tuohon keulaan. Volvoon jos jättää ne alkuperäiset runkoaisan jatkeet /puskurin kiinnikkeet niin ne on kyllä todella vaaralliset kilpa kumppanille. 

pinkkikukko

Heitänpä omankin lusikkani soppaan :P

Tehdyistä sopimuksista joudutaan lähes aina neuvottelemaan tulkintoja. Kokemusta vuosia työehtosopismusten tulkinnoista vaikka niitä on monesti väännetty viikkoja juristien toimesta.

Toivoisin että säännöissä pidettäisiin kuitenkin pieni jousto ettei tarvitsisi kauheesti lähtee vakioo muokkaa. Ainakin itsellä yksi suuri syy lajin viehätykseen ollut se että ei ole ollut pakko hirveesti muokata autoa. Voinnut periaatteessa ottaa vakio auton, purkkaa sisustan, heittää kaaret sisään ja lähtee radalle. Nurkista kaivelin sinne jääneitä rautaromuja joilla vähän yritin suojella syylärii ja takaa tankkia. Miks pyöree on pannassa??? Sattuu meinaan olee nurkissa jonkun verran ;D

Ei se sikailu sillä lopu vaikka keula olis paperista, siirtävät syylärin vaikka takakonttiin, kyl se jollain muulla pitäs saada loppumaan.

suaz

Samaa mieltä karavaanarin kanssa!!!

Kovemmat sanktiot ns. "törkeistä" päälleajoista
V87 K31

tomipöö

joo kattelin tänään sellasen siviili mazdan alkuperästä keularakennetta ja puskurin sisällä tai takana ei tosiaankaan ole mitään palkkia,mutta siellähän tulee ne runkoaisan päät syylärin etupuolelle eikä jää mihinkään konehuoneeseen, ei ainakaan tässä vuosmallissa ole tarpeellista aisoja jatkaa..jospa meillä täällä savossa mazdatkin o erilaisia.sepä sitten onkin toinen juttu ku ruetaan tästä ladymatukan keulasta tekemään sääntöjen mukaista,en tiiä onko haettu painoa vai kuljettajan turvallisuutta.