säännöt 2017

Aloittaja jyrkimake, 01.02.17 - klo:20:50

« edellinen - seuraava »

otto

Mutta just nää putkikeulat on syy siihe että niitä autoja joutuu joka kisan jälestä oikomaan.. sillä omalla autolla ei tuu tuupittua kun keula ei sitä kestä ja pelko keskeytyksestä kasvaa -> ajo siistiytyy! Yksinkertaista.

Turaaja

Lainaus käyttäjältä: Jürgen - 04.02.17 - klo:16:47
En kyllä ymmärrä miten se keulapellin paksuus vaikuttaa niihin tankkipaloihin  :o

Jyrki,keulapellin saa tehdä ton uudenki säännön mukaan vaikka 5mm levystä,keulan pellityksen vain 1.5 mm pellistä.

Jürgen

#17
Lainaus käyttäjältä: otto - 04.02.17 - klo:22:13
Mutta just nää putkikeulat on syy siihe että niitä autoja joutuu joka kisan jälestä oikomaan.. sillä omalla autolla ei tuu tuupittua kun keula ei sitä kestä ja pelko keskeytyksestä kasvaa -> ajo siistiytyy! Yksinkertaista.

Olet juuri asian ytimessä...


Lainaus käyttäjältä: Turaaja - 04.02.17 - klo:22:14
Lainaus käyttäjältä: Jürgen - 04.02.17 - klo:16:47
En kyllä ymmärrä miten se keulapellin paksuus vaikuttaa niihin tankkipaloihin  :o

Jyrki,keulapellin saa tehdä ton uudenki säännön mukaan vaikka 5mm levystä,keulan pellityksen vain 1.5 mm pellistä.

Vain max. 1,5mm

Kuljettaja S48

Saku Saarela

Aivan sama minkälaiseksi sääntöjä muutetaan,aina löytyy valittajia,kun mikään ei ole hyvä..Jos jotain pelottaa tankin tai akun puolesta, kun ne ovat konehuoneessa,niin mikäänhän ei estä siirtämästä niitä ohjaamon puolelle.Ja mitä tankkiin tulee,niin onko sen pakko olla se Halpahallin halvin jerrykannu,kun säännöthän eivät tankin rakennetta juurikaan rajaa,niin tekee tankin 5-10mm teräslevystä,niin ei pienet kolhut haittaa.Käyttäkää hyvät ihmiset mielikuvitustanne ongelmien ratkaisuun eikä niistä valittamiseen.

Jussi69

Tehkää tankki vanhasta sammuttimesta. On vahva,eikä maksa yhtään mitään

Poski

Lainaus käyttäjältä: Jürgen - 04.02.17 - klo:22:10
Kyllä ne keulojen järeät vahvikkeet tehdään törmäilymielessä, pikku pusujen varalta ei tarvi tehdä kauheita panssareita.
Sen syylärin saa suojata, ei sitä kielletä millään tavalla.
Tankki on yleensä runkopalkin kohdalla tai sisäpuolella, jos sellaisen tällin vetää että runkoaisat taipuvat sisään niin silloin ne taipuvat vaikka siinä vähän putkia olisikin edessä.
Lokasuojan etureunat saa kiinnittää siihen keulapeltiin, niinhän ne on tähänkin asti kiinnitetty eikä ne mitään ole irrallaan lepattaneet.

Jotenkin minusta tuntuu ettei asioita ole nyt haluttu ymmärtää oikein.

Vanhoja kun muistelee tuli ajettua yksi kausi ilman mitään keulasuojaa.Kerran jäähdytin hajosi omasta ajovirheestä metsään.Jokainen tietää kuinka vahva keula ranskalaisissa on.Pelti minkä voi taivuttaa käsin kasaan.Oi niitä aikoja.

tonsba

Tuliko sääntökokouksessa muuta uutta ajamiseen vaikuttavaa, kun tuo keula

Jürgen

Uusi sanktiokäytäntö ainakin.
Kuljettaja S48

TommiM.

Mites muuten tuo jos keulaan laittaa lisäpainoja tai jos on jo ja ne on katsastettu? Esim. Joku palkki sielä ;D
Autoja on kahdenlaisia. Volvoja ja muita nelipyöräisiä asioita
S29

_Kake_

Jokos sinne viralliseen sääntö kirjaan sais noita sääntöjä mitä on muuttunut olishan se varmaan uusille kuskeillekkin mukavampaa jos saisivat tietoon sieltä kuin foorumilta tai facesta kuin myös itekki olis mukava saaha katottua mitä muita sääntöjä on tullut/muuttunut

ajomies

Olisiko näihin törmäysten kontrolointiin mahdollista kehittää esim. sähkömiehen putkesta tehdyt " törmäyksen" ilmaisimet. Eli niin että niitä oli kolmessa neljässä kohdassa keulaa, ja jos tulee ilmoitus päälle ajosta voisi tapahtuneen tarkistaa onko nämä "ilmaisimet " ehjinä, ellei niin sanktio käyttöön!

Näin ei tarvitsisi valmiita, ajokuntoisia autoja purkaa ja rakentaa uudestaan, eikä olisi kustannuksia kovin paljoa. Muutama peltiruuvi ja sähköputkea, tietysti tahattomissa mälleissä särkyneiden tilalle voi/ saa laittaa uudet putken pätkät. Onko liian helppoa.....vai mahdoton ehdotus?

Turaaja

Lainaus käyttäjältä: ajomies - 28.03.17 - klo:14:32
Olisiko näihin törmäysten kontrolointiin mahdollista kehittää esim. sähkömiehen putkesta tehdyt " törmäyksen" ilmaisimet. Eli niin että niitä oli kolmessa neljässä kohdassa keulaa, ja jos tulee ilmoitus päälle ajosta voisi tapahtuneen tarkistaa onko nämä "ilmaisimet " ehjinä, ellei niin sanktio käyttöön!

Näin ei tarvitsisi valmiita, ajokuntoisia autoja purkaa ja rakentaa uudestaan, eikä olisi kustannuksia kovin paljoa. Muutama peltiruuvi ja sähköputkea, tietysti tahattomissa mälleissä särkyneiden tilalle voi/ saa laittaa uudet putken pätkät. Onko liian helppoa.....vai mahdoton ehdotus?

Vois olla parempi että jatkat vaan sen shakkiharrastuksen parissa,kun tuntuu noi ideat olevan tähän lajiin liian korkealentoisia.

ajomies

Eihän kai esittäminen ole keneltäkään pois, ja jokin perustelu sille miksi tuo ei toimi olisi myöskin kiva.

Mici

On hyvä että ideoita liikkuu. Joskus voi tulla toimiviakin
Ehkä ajan ehkä en

A.N

Eipähä tuo idea toimi, koska kilpailuissa tulee paljon pieniä osumia taistelu tilanteissa. Tästä syystä sais jokainen olla jatkuvasti vaihtamassa näitä putkia. Plus että rata alueet ois tämän jälkeen täynnä tätä muovi sälää. Mikä ei kanssakaan ole hyvä asia. Itse olen tässä asiassa tiukemman tuomaroinnin kannalla ja tiukempien sanktioiden mitä tulee toistuviin varoituksiin.