AUTON OSTO JA KÄYTTÄYTYMINEN

Aloittaja karhu, 01.02.16 - klo:10:56

« edellinen - seuraava »

karhu

säännoissä lukee Auton o
staminen
/suojaaminen
toimii siten, että
kuljettaja
käy ostamassa yhden tai
useamman arpalipukkeen kilpailutoimistosta
ennen palkintojenjakoa
.
Lipukkeita saa
ostaa ainoastaan edellisen
-
ja kuluvan kauden kilpailuihin osallistuneet
kuljettajat.

Eli meiltä auton osti päätuomari kari leino joka ei ole kilpaillut ollenkaan hän meni arvalla hakemaan katsastus kortin ja makso auton meile. mutta sitten kun otettiin puheeksi eihän sulla oo oikeutta auton ostoon kun et ole kilpaillut niin sit meille kerrottiin että en minä itelle ostanu vaan naprille mutta kuitenkin peksänmäen kaveri kerto että leino möi mulle auton että ei hää autolla mitään tee.
ja ennen kaikkea törkeetä käytöstä hallitukseen kuuluvalta kari leinolta on että tulee humalassa päin naamaa minulle jani Björnille  sanomaan että sano tiimi kaverilles että ei tarvii tulla vittuilee ja nauramaan mulle minä sanoin että mulle ei naureta minä ostan 27 autos pois mulla on rahaa.
Asiaa puitiin pitkään paikalla oli myös jani tavikainen. myynti oli oikein mukamas, arvan oli ostanut napri joka oli antanut sen leinolle jolla leino osti meiltä auton mutta osto hetkellä ei näkynyt niin sanottua oikeeta auton ostajaa vaan leino pelkästään arvan kanssa jolla sai katsastus kortin itelleen ja anto rahat meile autosta ja hetken päästä leino möi auton pieksänmäen kaverille. eli leinolla ei mielestäni ollu oikeutta auton ostoon koko ajan vetosvat napriin että sille auto ostettiin mutta kuinka se sit pääty pieksänmäen kaverille. katoin vieressä kun leino möi auton ja sai rahat pieksänmäin kaverilta.
Lopuks kari Leinon tokasu siinäs näitte mulle ei naureta kun mulla on rahaa ja minä voin tehä mitä haluun.


Eli rokkirallissa voit antaa ostamasi arvat ulko puoliselle henkilölle jolla ei ois osto oikeutta muuten ja sanoa että osta mikä auto vaan kerro sit jos joku jotain kyselee ostosta niin sano miun kilpailu numero ja että autoa oot mulle ostamassa.

TOIVOSIN HALLITUKSEN JÄSENILTÄ REILUA.ASIALLISTA JA PUOLUEETONTA KÄYTÖSTÄ. KIITOS!

MIELESTÄNI TÄMÄ EI MENNYT REILUN HENGEN MUKAISESTI.

terveisin
Jani Björn  Karhuracing


Tavikainen

#1
Björnille tiedoksi että Leino ei ole hallituksen jäsen, vaan jokainen kilpailunjärjestäjä on jäsen, samoin etusivulla on jäänyt asia päivittämättä että Leino ei ole käytettävissä päätuomarina tällä kaudella, ilmoitti jo kokouksessa.

Olen ottanut asioista selvää ja mitään laitonta ei ole autonmyynnissä tapahtunut!

Jos sinulla on asiasta jotain jurputtamista vielä niin soita mulle mielellään klo. 16 jälkeen 0400 187056 Tavikainen
Jani Tavikainen
Rokkiralli Ry:n Puheenjohtaja
Kukko Racing

Tavikainen

Jani Björn sinulla on virheellistä tietoa Facebookissa omalla sivullesi!
Jani Tavikainen
Rokkiralli Ry:n Puheenjohtaja
Kukko Racing

karhu

Laitoin jani tavikainen noi sinun tarkennukset facebuukkiin niin sithän asia on ajan tasalla. vai onko vielä mitä lisättävää?




tellu

Arvan ostotapahtumaa en ole nähnyt mutta arvonnassa arvat oli Leinon kädessä mikä ei ole kiellettyä mikäli arvanostajalla on osto-oikeus.
Kun arpa osui kohdalle Napri tuli Leinon perässä siihin kuistille ja oletinkin että ostaja on Napri koska toimisto ei olisi voinnut arpoja Leinolle myydä.

Vastaava tilanne on usein mm. Junnujen kohdalla että arvat on jonkun muun hallussa ja maksunkin suorittaa joku muu, vaikkapa isä.

Se mitä autolle sen jälkeen tapahtuu siihin en ota kantaa mutta itse arvontatapahtuman suhteen kaikki meni kuten ennenkin.

Saku Saarela

En tiedä ko. tapauksesta mitään,kun en ollut enää myynti tapahtumassa paikalla,mutta ehkä sääntöihin voisi kirjata sellaisen sanamuodon että varsinaisella autonostajalla olisi samat velvoitteet kuin arvan ostajallakin.Toki mikäänhän ei silloinkaan estä käyttämästa ns.bulvaania joka täyttää kyseiset ehdot.Nämä nyt on tietenkin nämä säännöt ja niiden muutokset myös kesken kaudenkin ilmeisesti vähän sellaista huutoäänestys meininkiä,esim.kun reilu vuosi sitten yksimielisesti sääntökokouksessa päätettiin että parkkivalo on kaikissa luokissa viimekaudella keltainen,niin jotenkin se vain muuttui kesken kauden sellaiseksi että kelpaakin keltainen,oranssi ja punainen,että sellaista...

Tavikainen

Juurikin näin on ollut samanlaisia tapauksia, niinkuin Tellu tuossa kirjoitti.

Vastaava tilanne on usein mm. Junnujen kohdalla että arvat on jonkun muun hallussa ja maksunkin suorittaa joku muu, vaikkapa isä.

Jani Tavikainen
Rokkiralli Ry:n Puheenjohtaja
Kukko Racing

Mici

#7
Tottahan sekin on että aina näissä jutuissa löytyy "rahoittajia" ja välikäsiä. Muistakaa myöskin se ettei mikään sääntö kiellä ketään kilpailijaa ostamasta vaikka kaikkia autoja ja heti maanantaina ne voi halutessaan laittaa vaikka nettiautoon myyntiin. Emmehän voi lajissa säännöillä rajoittaa yhdenkään yksityishenkilön omaisuuden myymistä. Nyt kun se kissa on pöydällä niin väittäisin ettei tälle säännölle ole mitään oikeastaan tehtävissä kun aina ton voi jotenkin kiertää. Ainoastaan se rajoittaa hieman ettei noi autot karkaa hyvin helposti lajista pois.
Tälläkään kirjoituksella en syytä enkä puolusta ketään ja eihän se asia oikeestaan ees mulle kuulu....

PS. Niin ja ne promillerajatkin taitaa olla meillä vain kypärä päässä tilanteita varten
Ehkä ajan ehkä en

Juha

Eikös varikolla ole promillerajana 0,5%? Jos on niin säännöt samat kaikille. Esimerkiksi meidän porukkaa on uhkailtu kilpailukiellolla,yhden sekapäisen ihmisen käytöksen takia. Tuolloisen kilpailunjohtajan mielestä herrasmies oli meidän huoltoporukkaa,ja tätä väitettä tuki vain se että mies oli Heinolasta. Tarkennuksena hän siis ei ollut meidän porukkaa. Eli jos tälläiset mielivaltaiset päätökset kuuluvat rokkiralliin,niin Naprille kuuluisi lätkäistä kilpailukielto,kun kyseinen herrä Leino oli hänen seurassaan (päissään). No karkas vähän autonmyynti aiheesta,enkä siitä tiedäkkään ku en ollu enään paikalla silloin. Mutta pointtina oli se promilleraja. Jos se koskee meidän porukkaa,sen kuuluisi koskea kaikkia muitakin.

jone y

jos varikolle laitetaan promille raja taitaa aika vähäksi käydä huolto porukka jossain tiimeissä. pää asia on että kuskit on kilpailussa selvänä ;D

Juha

No vastahan se oli joissain säännöissä,että varikolla promilleraja 0,5% vai mitä pa*kaa ihmisille jauhetaan?!?! Tän lajin huono puoli on just se,ettei kukaan tiedä mistään mitään eikä osaa ottaa vastuuta. Jos ei ole olemassa promillerajaa niin seuraaviin kisoihin saavun ihan vaan sekoilemaan ja möykkäämään ja ostamaan vaikka kaikki autot rahaaa kun on !! ;)

karhu

juha on oikeilla jäljillä herrojen mielivaltaisesta käytöksestä. Jos otetaan että minä oisin menny päissään soittaa turpaani ja toimimaan samalla tavalla kuin leino niin kyllä ois tullu kilpailukieltoa tai alueelle tulokielto epäasiallisesta käyttäytymisestä. Tää on hyvä että muutkin tuo asioita esile eikä  tyydy jurputtamaan pelkästään kaverien kesken.

junnujen kohdalla ymmärtää varsin jokainen että arvat ja rahat on mahollisesti jonkun muun hallussa kuin junnulla itellään,vaikkapa isällä tai jollain muulla huoltajalla.

mutta tuskin täysikäiset huoltajaa tai holhoojaa tarvitsee.

Jürgen

Varikolla on promilleraja 0,5‰ voimassa kisan aikana, kai se palkintojen jako- ja autonmyyntitilaisuuskin lasketaan kisa-ajaksi...
Selvästi päihtyneet poistetaan kisapaikalta ja kuskit ovat vastuussa omista varikkoukoistaan, näin sen "pykälän" olen ymmärtänyt.
Ei kai kukaan halua että palkintojenjakoon saapuvat kuskit puhallutetaan? Joten pitäkää korkki kiinni vielä siinä vaiheessa    ;D
Kuljettaja S48

Juha

Kyllä kai kisan jälkeen saa olla kukakin miten on,mutta jos kyseinen herra palloilee koko päivän päissään niin se ei mielestäni ole oikein. Ihme laji,kun täällä kertoo mielipiteensä suoraan,niin aletaan heti arvostelemaan tai naljailemaan aiheesta. Säännöistä sen verta vielä,että on hienoa kun ne on olemassa,jos niistä pystyttäisiin pitämään kiinni. Huutoäänestys havaittu hyväksi tavaksi vaikuttaa ja yhtäkkiä kuuluu kops ja asia on päätetty. Asioista ei pystytä keskustelemaan asiallisesti vaan heti alkaa riitely. Tässäkin Karhu kyseli asian laitaa niin Tavikainen toteaa vain,että lopeta se jurputtaminen. Jos ei osata vastata asiallisesti niin ollaan sitten hiljaa. Minulle on aivan sama mitä kukakin minusta ajattelee,mutta olen aivan täysin tätä mieltä mitä olen kirjouttanut. Suoraan sanoen v****taa "ylempien" herrojen mielivaltainen ja ylimielinen käytös.

tellu

Vastuu juopuneista henkilöistä kilpailualueella on kisajärjestäjällä ja jos järjestysmiehet toteavat jonkun olevan liian päihtyneenä ja häiritsevän he voivat poistaa kó henkilön alueelta, näin on tapahtunut vuosien kuluessa mm. Tammisaaressa jossa ilmeisesti tiukimmat järkkärit.

Kuljettajilla ja varikkoveijjareilla on selkeät rajat 0 tai 0,5 eli se juopunut varikkoveijari ei siirrä autoa varikkoalueellakaan ja sama on toimitsijoiden kohdalla, jokaisella meillä on vastuullinen työ ja jo oma turvallisuutemme vaatii sitä nollaa kilpailuaikana.