volvo t5

Aloittaja otto, 07.09.14 - klo:11:41

« edellinen - seuraava »

otto

Onko suuri salaisuus mitä laatikoita ootte käyttäny noitten t5 jatkona superin autoissa? Välilaipalla nyt varmaan ihan mikä vaan mutta onko joku hyväks ja kestäväks/ edulliseksi havaittu vaihtoehto :D

kosmic

Mulla BMW  Zf  laatikko,kestää runnoa ja oon maksanu 200-300€, 328 ja 528 bemarissa on ainakin kyseinen loota. Hyvät välitykset vakiona. Välilaipan tein itse,mut voi tilaa ruotsista,olikohan spm-motor mikä myy mm. Mut  annan kyllä neuvoa. Tuu kisoissa juttelee S7.


otto

Juu kl racingilta kattelinki tota laippaa jo.. mitenkä noitten moottorin ohjauksien kanssa ootteko pelannu vakion kanssa vaiko jotain säädettävää?

Mici

#4
Nyt on WinHestec ja toimii, tosin mullahan on vaan 4 pyttynen. Aikasempi oli sellai kesäautomalli missä oli lähtörajottimet ja kaikki hienoudet, oli meinaan halpa! Tosin autoo ei saanu käyntiin jos ulkona ei ollu vähintään +20 tai sit autoo ei saanu halliin lämmittimen kanssa. Kuumailmapuhallinkin toimi hyvin kisapaikalla jos jakso 6 aikaan herätä lämmittelemään ohjauslaitteita. Se oli joku at-sparkin tekele mutta löysin kyllä lopulta vian siitä kun purin sen pois, piirilevyssä oli rautakangen mentävä reikä kun en lekaa löytäny siihen hätään. Tää kausi onkin jo tuntunu hyvältä kun ennen oli jo voittafiilis jos auton sai käyntiin ennen alkueriä. En suosittele mitää noita halppis räpellyksiä vaan etsi vaikka käytetty hyvä ohjain. Taisin tänään katella et jollain oli nettivaraosassa vanhempi hestekki johtosarjoineen myynnissä ja tohonhan saa vielä hariselta varaosia. Saa myös päivitettyyn uuteen kolmekakkoseenki. Win hestecciin ei käy kuin omat anturinsa mut 32:ssa on valittavissa anturityypit kuulemma. On kai niitä mitakin toimivia ratkaisuja mut nää on omia kokemuksia.

Niin ja muula on laatikkona vakio 262 cr Getrac  eli sport Getrac ja hyvin on kestäny, siinä on välilaipallinen irroitettava kytkinkoppa.
Ehkä ajan ehkä en

pasi

Mulla on ihan vakio johtosarjat ja vakio boxi..toimii moitteettomasti.tietysti jos haluaa hepoja paljon yli 350 ni joutuu jo vähä miettii ecun vaihtoi ja paljon muutakin.välilaipan kl racingiltä tilasin..ei ihan bolt on mut melkein.ja laatikkona zf.

otto

Rupee selkiytymään tää homma jo huomattavasti  :) minkäslaisia vauhtipyörä/kytkin sekotuksia ootte tehny? Vauhtipyörä varmaan teetettävä.. ja mikä startti? Zf laatikosta nyt kaupat sovittu! ;D vielä mietinnän alla tuleeko t5 vai t4 kone.. kun tuo kl racingin laippa pitäis sopia molempiin! :) ja tää kaikki pitäis änkeä starletin koriin :D

pasi

Ihan oma vauhtipyörä anakin mulla..t5r asetelma ja 6 lapanen bmw sintteri.ihan oma startti.

Mici

Siis mulla on se nelonen eli B230, oma vauhtipyörä, nelilapanen sintteri ja sre asetelma.
Ehkä ajan ehkä en

J.Ahola

Kyllä kai ton T5 perässä on ollu monellaisiakin laatikoita mut toi ZF varmaan kestävin/edullisin. Mä oon nyt ajanu kaks SSF-pyörän suorakytkentää (M45) pa*kaks ton koneen perässä, et sitä ei ainakaan kannata kokeilla.  :( Tai sit on oltava pussi kunnossa, toisin ku mulla. SSF:ltä ovat suositelleet niitten M45 evoa, pilletti loota, se jo varmaan kestäis noit vääntöi, hintaa vaan en oo ees uskaltu kysyä. Talvella ajoin piikeillä AHJO Motorsportin ;D tekemäällä läpivälitetyllä "jokkis laatikolla" sekin M45 kuoriin tehty ja kesti ja pelas hienosti, mutta mutta piikit on piikkei ja ihan laatikon keston äärirajalla mennään silloinki. Onhan noit kilpalaatikoit sit paljon muitakin esim. nascar auton laatikoit ne ainakin kestää ja löytyy suorakytkentöinä ja välityksiä joka lähtöön. Ite meinasin kyllä monen muun tapaan laittaa omaan ropposeen tollasen ZF:n, Kl racingin välilaipalla ja alkaa vaihtaan ihan vaan kytkimellä niinku ajelis pyhän kirkkoon.  :D  :D  :D

kosmic

Mulla t5 jatkeena zf-laatikko ,oma startti,mut joutuu laatikkoon loveemaan startille kolon,tai ainakin minä kun välilaipan tehtiin työpaikalla . Oma vauhtipyörä,t5r asetelma,bmw 4 lapanen sintterikytkin,hyvä ja halpa paketti,ja hyvät välitykset,kestää runnoa. Moottorin ohjaus megacruit,alussa oli sähköjen kans ongelmia mut ne selätetty.

J.J.Salo

Onkohan kukaan perehtyny volvon 960:stä löytyvän 3.0 suoran kutoskoneen vaihdelaatikon kestoon ? Se kävis kaiken järjen mukaan suoraan t5 moottorin perään, moottorin ollessa hyvin pitälle saman rakenteinen. Samasta moottorista sais hyvän aihion imusarjalle.

Ja Cosmicin escossa megasquirt-murheet ei johtuneet itse ohjaimesta, vaan 5-mukista kokoonpanoa opettelevasta asentajasta  ;) megat on juuri niin hyviä ja varmoja kuin mitä sen kokoaminen ja asennuskin.

emppu

m90 välitykset huonot,hidasvaihtaa,3 synkkä pitäisi muuttaa race ajoon!