Etu ja takarivi.

Aloittaja Jami, 26.07.14 - klo:03:24

« edellinen - seuraava »

Jami

En tiedä meneekö tää nyt oikeeseen osioon.. Mutta tulevaisuutta ajatellen, mitä porukka on mieltä tosta kahenrivin lähöstä ? Oma mielipide on että aivan roskaa.. Ei tarvii ees lähtölistoja enää tutkia kun tietää aina että saa sen viimisen takarivi paikan. Sieltä ei oikeen keskeltä eturivin yli hypätä vaikka ois miten nostava linkki :D Ja jokakisaan joutuu tekemään uuden keulan ja vaihtaa syylärin yms ellei tee sitten kunnon panssarivaunua että saa eeltä lähtevän työnnettyä Norjaan asti..Mun mielestä se on väärin että jos oot pärjänny ni sitä huonompi lähtöpaikka. Eli suomeks sanottuna oot huono ja pääset eturiviin. Se on ihan OK että uudet kuskit saa sen ensimmäisen paikan.. Ja tästä ei oo tarkotus tulla mitään tiukkaa väittelyä tai hirmu myrskyä. OTTAKAA KAIKKI KANTAA JA KERTOKAA OMA MIELIPIDE ! :) T: K20 Jami Kinnunen
Rokkirallia Vuodesta 2007 lähtien.

RK-Racing Team

Lintti

Tossa on kyllä sen verta järkeä, että kun jos esim ekassa kisassa "vahingossa" pärjäät, niin joudut loppukauden lähtee takarivistä(ite rantsun 8 kardaanissa ja koko kauden lähteny takarivistä),pahimmassa tapauksessa lähdet koko kauden  8) mutta joo esim ne uudet kuskit saa aina ensimmäiset paikat ja muut katottais vaikka edellisen kisan mukaan miten kukakin on sijouttunut?? jos vaikka auto hajoo heti ekaan lähtöön nii kattois vähän ketä laittaa seuraavaan  ja mihin, mut sitten ne ns viimekisan finaaliautot laitettaisiin niille huonoimmille paikoille? ja annettais "kokemattomille/huonotuurisille" tilaisuus lähteä eturivistä.  ei ottais sitä mukaan miten kukakin on pistepörssissä? nämä kaikki on vaan ideoita mihin kaikki voi ottaa kantaa, nykysysteemi on ihan toimiva, mutta jos jollekkin tulee semmonen olo että aina ei paikat ole semmoisia mitä toivoisi, niin tämmönen voisi jotenkin toimia. en tiedä tulisiko tästä sitten alkuerien tekoon hirveetä lisätyötä kun joutuisi tarkasti katselemaan ketä laittaa ja mihinkin. Ps: olisi se välillä itekkin kiva lähtea alkuerissä eturivistä  8)

Mici

No eihän tää mulle kuulu mutta kun kattoo kardaaneiden piste pörssiä niin ei toi k20 nyt niin huonosti tuolla ole ja k200 on keränny 31 pistettä. Eli molemmilla on paljon porukkaa takana siellä. Toki se varmaan harmittaa kun näin on mutta jos pisteet pelottaa niin aina voi keskeyttää. Sama jos itte superissa valittasin et kärkiautot on samassa alkuerässä, muttei se niin mee kun tietää ettei ne sitten ainakaan samassa keäilyerässä ole. Sitä vaan pitää vaan kehittää omia ajotaitoja ja autoa vähän kerrassaan että pääsee lähemmäks kärkee ja saa edes vähän kiinni sitä. Ja nyt Joutsan ajoista jäikin hyvä maku suuhun jo heti lauantailta kun näki että jotain on tehty oikein. Enemmän ajelen omaks iloks tätä lajia ku verenmaku suussa vaikka välillä ottaaki päähän ja sitten kun tuntuu siltä ni jätän jo suosiolla kisat väliin.
Pari vetari kisaa Joutsassa joskus menneinä vuosina ajeneena tiedän että kyllä takarivistä pääsee ohi kun molemmilla kerroilla joko ykkösenä tai kakkosena ekassa mutkassa olin.
No liippasiko tämä nyt näin silmät ristissä ajateltuna yhtään aihetta niin jääköön se muiden arvioitavaksi.
Ehkä ajan ehkä en

Saku Saarela

Minun mielestäni nykyinen systeemi on oikein hyvä, eikä asia näin ollen vaadi toimenpiteitä.

Rallisatiainen

Tämä systeemi on ihan hyvä. Jos et pääse alkuerästä semeihin, niin onhan siinä kaksi lähtöä vielä aikaa paikata tilannetta. Vaihtoehtona on jokkistyylinen yhdestä rivistä lähteminen eli rytinää lisää ja minulle ainakin tämän hetkinen rytinän määrä on riittävä, saa olla joka kisan jälkeen autoa korjaamassa.
PUKE

kilkki86

joo eli omasta puolesta/kokemuksesta voin sanoa että toi 2rivin lähtö toimii erittäin hyvin...jos totta puhutaa ni kattoo esim tot kardaanin kärkikymppiä ni sielt on kaikki lähteny suunnilleen kauden alusta takarivista ja ollut lähes tulkoon joka kisassa a tai b-finaalissa yleensä a-finaalissa...ja kyllä sielt takaa keskeltä pääsee yleensä aika hyvin kolmen sakkiin...en sitä sano etteikö olis joskus kokeilemisen arvoinen juttu mut sit noi ns harrastelijat ei kovin helpolla enää semeihin kerkee...ja jos et ikinä pääse semeihin ni alkaako innostus laantua...? tasaisuus taitaa olla tän lajin suola et jokaisella ois mahdollisuus pärjätä....


Make L

Joo, samaa mieltä Tatun kanssa. Kyllä niillä vähemmän ajavilla ja ekakertalaisilla pitää olla mahdollisuus päästä eturiviin, että kiinnostus lajiin pysyisi.
En sano etteikö olisi kiva lähteä aina eturivistä, mutta antaahan se takarivin lähtöpaikka aina enemmän haastetta ja jännitystä.
Rantasalmella taas jännitetään! :D
Moukari Team

Jami

Tää on just se mitä halusin että kaikki kertoo omanmielipiteen. :) Ja kirjotinkin tulevaisuutta ajatellen. Ja musta tuntuu että ekan mutkan rytinät vähenis jos yhdestä rivistä lähetään, koska sillon ne ns "paremmat" autot pääsee edelle jo lähdössä eikä tarvii rynniä takaalta väkisin. Mutta en ole lajia vaihtamassa vaikka joka lähtöön joutus takariviin :D tää oli vaan tämmöstä spekulaatiota.
Rokkirallia Vuodesta 2007 lähtien.

RK-Racing Team

Black Pete

Motivaatio kyllä hävisi vaikka mukaavaa oli monta vuotta, taka rivistä pääsee kyllä kaikkien ohi mutta maaliin on pitkä matka ja säännöt kaikille eri.  :P
Rämä Racing

tonsba

Niille ketkä ajaa pisteistä niin
Tämä eturivi homma on aika tärkeä mutta
Me ketkä ajamme ajamisen ilosta niin on yks hailee mistä rivistä lähdetään. Kyllä tää järjestely toimii
Hyvin, ja on lähtälistan tekijälle helppoa puuhaa

NinnuL1

Lähtölistan tekijälle helpoin olis jos vaan laittais numerot ruutuihin siinä järjestyksessä kun sattuu osumaan.
Eniten harmaita hiuksia aiheuttaa nämä samassa luokassa samalla autolla ajavat. Ne kun pitää alkueriin saada eri lähtöihin. Ja kun vielä kuskit muistaisi senkin, että alkuerässä ei taatusti ole sama lähtö, mutta loppupäiovän ratkaisee ne omat ajot, miten kaavioon sijoittuu. Niitä lähtöpaikkoja ei enää korjata kisan aikana. Yhdistettävät lähdöt on asia erikseen.

Minähän teen just sillain ne listat kun kuskit kokouksessa päättää.

Ainakin junnu, super ja lady on kiitellyt, kun niidenkin alkuerät menee pisteiden mukaan, eikä arvota, kuten aiemmin.

Aina välillä joku ehdottelee esim semin tai A-B finaalin lähtöpaikkojen arvontaa.

Nämä kaikki on asioita, jotka kuskit itse miettii ja ehdottaa sitten sääntökokouksessa.

T:Ninnu, toimiston täti, listan ja katsastuskorttien vääntäjä.
"Kivet ovat kertoneet, ettei niitä kuunnella tarpeeksi"

Ladymestari 2004, 2005, 2009, 2010

Jokaisessa kilpurissa on "ripaus" Volvoa

SaPeVa

Mun mielestä ei olisi huono kokeilu, jos a-finaalin paikat arvotaan...b-finaalista nousseet takariviin ja muut a-finaalin kuskien paikat arvotaan. Ei kuitenkaan kannata tehdä liian monimutkaista järjestelmää, ettei järjestäjille tule liikaa tekemistä lähtöjen suunnittelemisen kanssa....jos tehdään liian raskas systeemi, niin järjestäjät pian loppuu ja sitä kautta meidän ajelutkin... :o

NinnuL1

Otetaanpas lyhyt oppimäärä ajokaavioihin:

Kaikki alkuerät valitsee paikkansa pistepörssin mukaan siten, että;

-ensikertalaiset valitsee ensin
-ne, jotka on joskus ajaneet, muttei tällä kaudella
-ne, jotka ovat pistepörssin häntäpäässä
-ne, jotka ovat pistepörssin paremmassa päässä huonoin ensin, paras viimeiseksi
-samalla autolla samassa luokassa ajavat eivät ole samassa lähdössä

Tämä kaava on aikanaan Sheikin ja Jossun kehittämä.
Minä väänsin sen verran lisää, että myös super, junnu ja lady on pörssin mukaan, eikä arvonnalla, kuten on tehty vielä viime vuoden alussa.

Minä yksin teen ne kaaviot.
Järjestäjä voi vaikuttaa sen verran, että esim rajaa automäärän, mutta sellaiseen ei ole tarvinnut mennä. Ihan kaikki on mukaan päässyt.

Olen äärimmäisen taipuisa ihminen ja mikäli kuskien enemmistö sääntökokouksessa päättää, että alamme soveltaa jotakin erilaista systeemiä, niin kyllähän minä sellaisen väännän.

Tosin, en nyt ihan äkkiä haluaisi uutta kaaviosysteemiä alkaa kehittää, koska olemme vääntäneet tätä uutta taulusysteemiä, joka teettää hiukka tässä vaiheessa enemmän työtä minulle ja kuuluttaja Tellulle, mutta kun pari kisaa vielä on menty, on pohjat tehty ja ylimääräinen työ paketissa.

A-B finaalien paikka-arvonta ei ole hankala toteuttaa, mutta vedätteks sit arpahatun pitäjää pataan, jos paikka ei miellytä?

Ainahan on tilanne on se, ettei kaikkia voi miellyttää, enkä minäkään mikään guru ole  :o   mutta jos nyt näillä eväillä pärjättäis?

Terkuin Ninnu
toimiston ämmä, lähtölistojen tekijä, katsastuskorttivastaava ja puhelinvastaaja.
"Kivet ovat kertoneet, ettei niitä kuunnella tarpeeksi"

Ladymestari 2004, 2005, 2009, 2010

Jokaisessa kilpurissa on "ripaus" Volvoa

SaPeVa

Hyvin pärjätään näillä eväillä...  :)

SaPeVa

Pääasia on, että kisoja järjestetään ja päästään ajamaan...  :)