Kuskien mielipide

Aloittaja Walley, 04.10.13 - klo:23:16

« edellinen - seuraava »

Kun päivän pituudesta joudutaan tinkimään suuren osallistujamäärän vuoksi

Ajan mielummin enemmän kieroksia alku- ja keräilyerissä
20 (29.4%)
Ajan mielummin vähemmän kierroksia alku-keräily ja lastcall erissä
48 (70.6%)

Äänestäjiä yhteensä: 53

Äänestys päättynyt: 18.10.13 - klo:23:16

Tavikainen

Sivutaan aiheesta mutta.

Muistini mukaan Kouvolaa rataa ei saanut Rokkiralli kisoihin käyttöön kuin vasta Lokakuussa.
Näin muistelisin, korjatkoon jos muistin väärin.
Jani Tavikainen
Rokkiralli Ry:n Puheenjohtaja
Kukko Racing

Gamala

Näin radalle töihin joutuneena (vamman takia) tykkään todella että on taukoja kun ei viitti lähdönkeräilyssä tai viivalla vetää housuja kinttuun ja pissiä siihen. Kyllä ne työntekijätkin sen tauon tarvii 5min ei vältäämättä ehdi kun vessa jonoon ja sitten pitäisi taas olla töissä varsinkin kun monessa paikkaa on naisten vessoja todella rajoitetusti esim joutsassa 1kpl. juoda ja syödäkkin pitäisi. että ne tauot on ihan tarpeellisia.

Walley

No mutta Gamalan sen takia ne vaihtomiehet on  ;)

Kyllä Kouvolan radan saa muulloinkin kuin ainoastaan Lokakuussa, kunhan varaa vain ajoissa.
Tosin systeemi muuttu ensivuodelle ja yksityinen taho tulee sitä vetämään. Eli jotain juttua voi muuttua.

hape.s

Sori, ei ajettukaa ku 167 lähtöä -12 kemorassa perjantaina, laskuvirhe tuli parin sauna kaljan jälkee. Ja kaksi kierrosta paitsi finaaleissa enemmän mut en muista monta. Ratahan on noin 1.5km pitkä. Tietysti asfaltti radalla radan kunnostuksee ei juurikaan aikaa mene joka helpottaa kisan läpivientiä.  En ole taukoja vastaan mutta liian pitkäksi ne usein venyy.

Jürgen

Mikäli ajokierroksia vähennetään muuttuu laji vieläkin lähtöpainotteisemmaksi, lisäksi Super/Junnu luokissa sen lisälenkin merkitys vähenee.
Kuljettaja S48

tellu

Esim. Kouvolassa erän viimeinen ajokki kiertää kierroksen keskimäärin 60 sekunttiin, eli säästöä syntyy kierroksen pudottamisella 1h10min.  Ajokierroksen osuus on pieni verrattuna pienempään erämäärään. Vastaava säästö ajassa saavutetaan ajamalla 15 erää vähemmän.
Edelleenkin herätän kysymyksen, onko tarpeellista ajaa muita finaalilähtöjä kuin ne joista saa pisteitä.

Mici

Lainaus käyttäjältä: tellu - 08.10.13 - klo:19:47
Esim. Kouvolassa erän viimeinen ajokki kiertää kierroksen keskimäärin 60 sekunttiin, eli säästöä syntyy kierroksen pudottamisella 1h10min.  Ajokierroksen osuus on pieni verrattuna pienempään erämäärään. Vastaava säästö ajassa saavutetaan ajamalla 15 erää vähemmän.
Edelleenkin herätän kysymyksen, onko tarpeellista ajaa muita finaalilähtöjä kuin ne joista saa pisteitä.

Jokaiselle on kuitenkin luvattu, että saa ajaa ainakin 3 lähtöö :P
Ehkä ajan ehkä en

tellu

Tämä keskustelun tarkoitus onkin kartoittaa mielipiteitä ja ideoita ensikautta varten. Ja sääntökokouksen tehtävä onkin päättää mahdollisista muutoksista ajosysteemin tai kilpailukalenterin suhteen niin että voitaisiin taata että A- ja B-finaalitkin voidaan ajaa joka kisoissa.

Lassi K

Jos ei ajeta kuin A ja B finaalit niin olisiko sitten että ajetaan (kuten junnuissa muistaakseni oli) semien jälkeen zemppierät (ajansäästöä ei juurikaan olisi paitsi jos paljon autoja/erä) niin olisi kaikilla 3 lähtöä ajettavana. Itse kuitenkin olen sitä mikeltä että kaikki finaalit ajettaisiin!!

rokolla

MUn mielestä jatketaa samanlailla ku tähänki mennessä ei mitää valitettava. Kisat on yleensä hyvin järjestelty ja tauot sopivia :)
Aivan mielenvikasta

Tavikainen

Historiaa kun katselee niin noita reilusti yli 200 auton kisoja ei ole mainittavasti kuin Kouvolassa ja Joutsassa.
Näitten kisojen ajankohtaa muutan ensivuodelle Joutsa helpompi tapaus, Kouvolasta en tiedä.
Jos automäärät pysyy suunnilleen muissa kisoissa samana niin ei minun mielestä ongelmaa.
Jani Tavikainen
Rokkiralli Ry:n Puheenjohtaja
Kukko Racing

tellu

Täsmennys; en tarkoittanut että vain A- ja B-finaalit, vaan ne finaalit joista saa pisteitä eli rock-luokissa myös C-, D- ja E Noin jos oikei tarkkaan lukee ;)

tikkku

#27
menee vähän ohi aiheen mutta sopii otsikkoon, miten ois kardaaniinkin tuo lisälenkki systeemi? on nimittäin tökkiöitä välillä radalla ja mahdollisuudet ohitteluun monilla radoilla on näissä tapauksissa ainoastaan lisälenkki kikkailussa, ja nyky hiveltämisellä jos mennään ohi kaverista ahtaalla radalla=hylky
toinen juttu, oisko mahdollista numeroida jatkossa harjoituksetkin eli 1.2.3. jne.. tähänmennessä koko kolmen luokan kopla vyöryy samaan aikaan keräilyyn ja se on sit tukossa..  ei mulla muuta

Swoop

#28
En kannata lisälenkkiä, siinä sitä romua vasta tuleekin, sanokaa mun sanoneen !!!! Harjoituksiin meno ei pitäisi tuottaa ongelmia kun kaikki kuljettajat pitää huolta että on keräilyalueella siinä vaiheessa kun hänen aikansa on siinä olla. Ja mitä tuohon ajo kyselyyn tulee, itse oon ajanut ehdottomasti hauskimman erän 11sta kanssakilpailijan kanssa, adrenaliini ryöppy suorastaan huumaasi ja ajoittaiset pelkotilat tutisutti.... Siistiii,äksöniä pitää olla eikä ajella vaa peräkanaa maalia kohti... Mutta minähän en aja voittamisen halusta vaan ajamisen ilosta :D
Rokkiralli Ry - Tiedotus, Rokkiralli infosivujen ylläpito ja päivitys, Rokki- ja Romuralli foorumin ylläpito sekä rekisteröinnit. Nyt myös Rokkiralli Ry löytyy facebookista

swoop77(at)outlook.com