Pysähdyksen tarkoitus

Aloittaja HeiAki, 25.09.22 - klo:12:28

« edellinen - seuraava »

HeiAki

Radalta tulon jälkeen on ihan hyvä idea pysähtyä ja laskea kierroksia ja sykettä (niillä, joilla syke nousee ajamisen kiimassa). Hyvinkäällä tuli kaksikin sanktiota STOP -merkin suhteen. Tarkistin kotona in-car videosta, eikä mitenkään voi väittää, etteikö auto olisi pysähtynyt. Näytän mielelläni videon, jos se ketään kiinnostaa. Mutta vielä suurempi harmitus tuli siitä, että näiden kahden sanktion välillä ei ehtinyt tulla tietoa siitä ensimmäisestä (lähes peräkkäiset lähdöt).
"Tuomarit", kannustan miettimään sen STOP -merkin tarkoitusta. Jos jonkun auto pysähtyy liian monen metrin päähän merkistä, ei pysähdy tarpeeksi pitkäksi aikaa, tai vaikka liikkuu etanan vauhtia muutaman sekunnin, ajaako se silloin tarkoituksensa?

Jürgen

Laita vaan se inkkari, voidaan katsoa mikä on ollut tilanne.
Yleensä siinä stoppikyltillä on valvoja joka vinkkaa kädellä että saat mennä, oliko?
Kuljettaja S48

marjoannina

Eilen (sunnuntaina) ajoin kolme vetarilähtöä eikä yhdenkään lähdön jälkeen siinä STOPilla näkynyt ketään. Ja kuulin muutamien muidenkin suusta samaa.

Jürgen

Lainaus käyttäjältä: marjoannina - 26.09.22 - klo:12:58
Eilen (sunnuntaina) ajoin kolme vetarilähtöä eikä yhdenkään lähdön jälkeen siinä STOPilla näkynyt ketään. Ja kuulin muutamien muidenkin suusta samaa.

Kyllä siinä pitää jonkun vahtia, koska stopilla annetaan kuskille ilmoitus ratahölmöilystä saamastaan varoituksesta.
Jossei siinä kukaan vahdi, niin aika hakuammuntaa on kyllä sen stopin valvonta koska ei sitä aina sieltä tornistakaan kerkeä seuraamaan.
Kuljettaja S48

marjoannina

On siinä kuulema sitten joissain lähdöissä ollut mutta ei ainkaan minun lähtöjen aikana ollut ketään.

Lainaus käyttäjältä: Jürgen - 26.09.22 - klo:13:38
Lainaus käyttäjältä: marjoannina - 26.09.22 - klo:12:58
Eilen (sunnuntaina) ajoin kolme vetarilähtöä eikä yhdenkään lähdön jälkeen siinä STOPilla näkynyt ketään. Ja kuulin muutamien muidenkin suusta samaa.

Kyllä siinä pitää jonkun vahtia, koska stopilla annetaan kuskille ilmoitus ratahölmöilystä saamastaan varoituksesta.
Jossei siinä kukaan vahdi, niin aika hakuammuntaa on kyllä sen stopin valvonta koska ei sitä aina sieltä tornistakaan kerkeä seuraamaan.


HeiAki

https://youtu.be/_oT1nzHbIw8

Kyllähän kilpailun johtaja taisi sanoa ammujorinoissa, että merkin vieressä ei ole ketään viittilöimässä. Mutta jostain joku tuomari on väijynyt asiaa.
Mutta kuten purnasin, suurempi epäkohta oli se että rikkeistä pitäisi kertoa kuskille.
Itsellä oli hämmennys, kun viittilöitiin lähes suoraan viivalle, eikä lähdön järjestelijäkään osannut kertoa, mikä lähtö oli kyseessä...

Jürgen

 
Kyllähän se tyylikkäästi meni pysähtymättä, toisen perässä körötellen.
Se että edellä menevä pysähtyy stopille, ei riitä, vaan jokaisen kuskin pitää siihen pysähtyä.
Toisaalta, sillähän ei enää ollut sijoitukseen merkitystä kun A1 koodi oli jo hankittu radalla.

Mutta kyllä siinä stopilla pitää olla joku kertomassa kuskille se saatu varoitus.
Nyt olisi voinut käydä niin että olisit kurvannut varikkopaikallesi tietämättä että pitäis olla jo menossa viivalle.


 
Kuljettaja S48

HeiAki

Kohdassa 0:15 auto pysähtyy, joskin auton mitan kauempana merkistä. Viittaisin uudestaan aloituksen otsikkoon...
Nythän kävi juuri niin, että olin nousemassa autosta varikolla, kun kuulin kuulutuksesta että odotellaan viivalle (eikä viivallakaan osattu kertoa syytä).
Siitä työntämisestä (A1) voisi kirjoittaa toisen tarinan, mutta se ei ole nyt tämän tarinan keskiössä.
Kaksikin varoitusta olisi mennyt viikonlopusta, mutta eihän kukaan ole niin hölmö että toistaisi saman virheen, josta olisi kerrottu. Voin pysähtyä vaikka uudestaan 3 metrin välein monta kertaa ja vaikka minuutiksi, jos se palvelee jotain tarkoitusta.
Ja lippumiehenäkin voin olla, mutta en rangaistuksena, joka ei ole oikeustajuni mukainen.

Jürgen

#8
 
Minä en ole tuomari, joten en päätä näistä sanktioista. En myöskään ota kantaa siihen kuinka lähelle/kauas stoppikyltistä pitää pysähtyä, mutta siihen pitää pysähtyä ja videolla sinun olisi pitänyt pysähtyä siinä obaut 0:18 kohdalla. Eli jokaisen kuskin pitää siihen pysähtyä, ei riitä että jonon eka kuski pysäyttää koko jonon...

No, näitä sattuu...

Edit:  Jos siinä stopilla olisi ollut se valvoja ilmoittamassa siitä saamastasi A1 varoituksesta, oisit silloin pysähtynyt.
Sinullahan oli oikeus tehdä protesti ja nyt siihen ei ollut mahdollisuutta (aikaa). Eli sillä valvojalla on muukin tarkoitus kun vain seurata autojen pysähtymistä.


Kuljettaja S48

kime.toivanen

Kyllä siellä stopilla valvoja oli, toki saattoi istua vaikka autossa. Ainakin oli radio testissä aina kuulolla. Sanktiot tulee sen mukaan mitä stoppivahti ilmoittaa. Auton on siinä ehdottomasti pysähdyttävä. Torniin ei pysähtymis paikkaa näkynyt. Eikä sitä tuomarit ennätä seuraamaan, kun seuraava lähtö on jo radalla. Ja kyllä, sen valvojan pitäisi ne sanktiot ehdottomasti ilmoittaa.