Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Aleksi_Lilja

#1
Nostetaan suoraan kolmeen tonniin ja hyväksytään takamoottoriset ja hanssi pakolliseks ja tulen kestävät kalsarit.. hohhoijaa..
Kuka h*mmetti maksaa 850€ näistä vanhoista rupisista hyteistä?
Metsään mennään jos tästä ei tehdä äänestystä ja anneta HARRASTAJIEN päättää.  :o
#2
Sisun ehdotus tuosta U:sta voisi toimia.
Mutta tosiaan tää uuden auton termi pitäisi sitten jotenkin kiveen hakata ja olla kaikille sama..
Puhutaan kuitenkin myyntiluokan kasoista niin onko sillä väliä onko sillä jossain kyläkisoissa ajettu ja se uitetaan rokkiin eikä siihen ole vielä rokkikorttia jolloin se olisi minusta uusi auto lajiin.
Itsellä ollut ainakin ideana tulevia projekteja jossain testata mm ennen kaaritusta tekeekö pulkalla mitään niin sitten tätä ruttua saanutta ei hyväksytäkään "uudeksi autoksi"  :o
Kuitenkaan autot ei ole supereita niin ei niiden suoriakaan tarvitse varmaan olla ollakseen uusia.
Ja mikäli uuden auton ja 850€ myyntihinnan leima pysyy niin kauan kuin auto vaihtaa omistajaa, niin katsastuskortteihin rakentajaksi kuljettaja eikä koko tiimi(?) Ja samalla autolla ajavat / jos samalla autolla ajetaan tiimin kesken?
Tähän juttuun täytyy miettiä niin monelta kantilta asiat, että olisiko viisainta ottaa tämä sääntö kunnolla pohdittuna ja säänneltynä vasta vuoden vaihtuessa voimaan?
#3
Ideana hyvä jopa meikäläisen korvaan joka vastustaa kaikkia lajin "lisäkustannuksia"
Tällä systeemillä vaan tehtävä tarkat säännöt asiaan liittyen ettei hirveitä porsaanreikiä ynm jäisi.
Mm.
Onko tälle uuden auton statukselle jokin aikaraja vai yksinkertaisesti kun auto on jollain muulla kun rakentajalla? Jos auton myy suorilla, meneekö uuden auton status? Jos auto on kolhittu vaikka jokkiksessa ja se ekaa kertaa tuodaan rokkiralliin, onko tämä uusi auto vai ei? Mielestäni jos lajiin halutaan vain uusia autoja tällä niin eikös se silloin ole? Millä autot merkataan, että kisapäivän aikana myös ostelijoille on selkeää mitkä autot ovat 850€ ja mitkä 650€ autoja?
Oliko tarpeeksi tarkennuksia  ;D
#4
Komppaan täysin edellistä. Ei peruna säkkejä ja autojen muutenkin oltava siistejä. Talvikaudellakin.
Omasta puolestani täytyy sanoa, että pienellä kuumotuksella lähdin tuota hyvin keskeneräistä superi laitetta pieksämäjelle viemään kun tiedostin ettei ihan ulkonäöllisesti täysi 10 ole.. Tämä johtuen siitä että projekti venyi pitkään ja kun olisi pitänyt maalata auto niin olikin jo pakkasta ja täälläpäin lämpönen talli on vieras sana kun autot tehdään taivas alla.. Mutta katse tuleviin kesäkisoihin ja aion pitää huolta että oma värkki on siistimpi kuin mitä oli talvikisoissa  8)
#5
Niin joo maksaa ne ilmaiset arvat järjestäjälle jos ajatellaan niin että se uuden auton tuoja ostaisi sen 5 arpaa suojatakseen auton vrt saisi ne ilmaiseksi. Nyt ymmärrän pointin  ::)
Ilmaista porkkanaa uudelle autolle ei kyllä taida olla  :-X
#6
Lainaus käyttäjältä: Jürgen - 14.03.22 - klo:20:59

Lainaus käyttäjältä: Aleksi_Lilja - 14.03.22 - klo:12:22
Ennemmin joki rahallinen helpotus vaikka osallistumismaksun muodossa yhteen kahteen kisaan tai suoja arpoja xmäärä ilmaiseksi? Sehän ei periaatteessa järjestäjälle maksaisi mitään.

Itseasiassa se maksaa juurikin kisan järjestäjälle puuttuvan osallistumismaksun tai puuttuvan summan myydyistä arvoista.


Joo osallistumismaksu maksaa järjestäjälle / ry:lle.
Mutta eikai nuo ilmaiset arvat tavallaan mitään maksa kun niillä vajailla arpa "kiekoilla" ei käsittääkseni voi mitään tehdä ja onko yhdessäkään kisassa käynyt niin että on pitänyt myydä ei oota? Silloinhan se on lähes ilmaista. Kiekko taitaa tokmannilla maksaa jonkun vitosen verran.
Jos arpoja olisi vaikka aina vain 200kpl jaossa ja ne menisi useammassakin kisassa loppuun ja näistä jaeltaisiin ilmais arpoja että jollekin ryhmälle joutuu myymään ei oota, silloin ne arvat maksaa jörkestäjälle kun et voi niitä myydä rahalla. Mutta jos arpoja on vaikka 300kpl ja niitä ostetaan 250kpl se 50kpl jää yli mikä on sen muutaman euroa kaupassa. Jos tästä vaikka 5 arpaa annettaisiin ilmaiseksi suojaamiseen, harrastaja säästää 100€ ja järjestäjä / ry häviää rahallisesti muutaman kymmentä senttiä.
#7
Hinta saisi mielestäni pysyä samana. Syynä se, että mielestäni suurinosa jotka tästä hinnasta on porissut aiemmin ajelee aika hyvin pelkkää a-fin niillä laitteilla..
En oikeastaan ole kuullut hinnan nosto vaatimuksia keltään jotka ajelee vaikka silloin tällöin ja ei pääse sillä halvemmalla autolla pytty finaaleihin.
Eikö tämä laji ainakin joskus ollut mukava harrastus joka päästi 15 vuotta täyttäneen mopopojan ajamaan kilpaa pienellä budjetilla kun jokkis ei tullut kuuloonkaan. Autoksi riitti 
se leimalta pompannut kauppakassi? Eipä vaan riitä enään.
Ymmärrän että tuo hinta ei riitä rakentamaan voitto autoa, mutta eikö vähän kusta köyhempien ja vaikka nuorempien nykyisten ja tulevien harrastajien linssiin sillä että sillä vanhalla peltoautolla ei enää tee yhtään mitään.
Jos hintaa nostetaan, sitä nostetaan hyvin äkkiä uudelleen.. Myyntihinnan nosto tarkoittaa vain vielä järeämpää kalustoa "pistemiehille" ja ero kasvaa koko ajan tähän perus jamppaan joka vaan haluaisi ajaa kilpaa leimalta pompanneella peltikasalla..
Uuden auton rakennukseen saisi olla jokin porkkana juu ehdottomasti samaa mieltä. Myyntisuoja ei omalla näkemyksellä toimi sillä ei ketään pystytä millään paperilla velvoittamaan tuomaan se auto uudelleen viivalle myytäviin..
Ennemmin joki rahallinen helpotus vaikka osallistumismaksun muodossa yhteen kahteen kisaan tai suoja arpoja xmäärä ilmaiseksi? Sehän ei periaatteessa järjestäjälle maksaisi mitään.
#8
Kelpaa jos vehkeet säilyy ehjänä ja tallissa saarijärveltä  ;D
#9
Eikös tuo loppu päivitellä ajan kanssa niinkun joka vuos
#11
Samaa mieltä..  :-X   Alkuerässä jo saabista tolppa rikki kun joku päätti tulla takaa suoraan keulaan.. Kosketuskiellot ja puhtaat ohitukset ja sillee...  :(